10/07/2010

Orase si gusturi. Watford si prajitura cu lamaie si fructul pasiunii II

... revin, cum am promis, cu reteta.
Prajitura cu lamaie si fructul pasiunii
Ingrediente:
  • 120 g unt nesarat moale
  • 60 g zahar pudra
  • aroma de vanilie, zahar vanilinat
  • 185 g faina
  • o lingurita coaja de lamaie rasa
pentru umplutura:
  • 90 g faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • 65 g fulgi de cocos
  • 3 oua la temperatura camerei
  • 230 g zahar pudra sau alb, dar foarte fin
  • 170 g pulpa de fructul pasiunii (eu am pus de la 3 fructe, au fost doar 100 g)
  • 2 linguri zeama de lamaie
  • o lingurita coaja de lamaie rasa
Preparare:
Se incalzeste cuptorul la 180˚C. Se unge cu unt o tava dreptunghiulara (18x27 cm) si se tapeteaza cu hartie de copt, lasand hartia mai lunga, peste laturile de 27 cm.
Se bate untul cu zaharul pudra pana devine cremos. Se adauga vanilia, coaja de lamaie si faina, amestecandu-se cu o lingura metalica. Aluatul obtinut se intinde uniform cu mainile in tava si se coace 15-20 de minute, pana capata o culoare usor aurie.
Intre timp, se pregateste umplutura. Se bat ouale usor, cu putina sare si cele 230 g de zahar. Se adauga pulpa fructelor, zeama si coaja de lamaie. Separat, se amesteca si se cern impreuna (nu este obligatoriu) faina, praful de copt si nuca de cocos. Se incorporeaza apoi in compozitia de oua si fructe. Se toarna uniform peste blatul copt si se mai tine in cuptor inca 20 de minute, pana devine ferma. Se lasa la racit in tava, apoi se taie patrate si se serveste cu zahar pudra pe deasupra.
Pofta buna!
P.S. reteta este din "cakes & slices", Murdoch Books

11 comentarii:

  1. Ruxi,
    Au fost niște ani, când ”cocoleam”.
    Cu timpul, ” mi-am ieșit din mână”.
    Tu ești o artistă!
    Prăjiturile tale au peronalitate, au poveste, chiar și atunci când spui că ai luat rețeta de undeva.
    Dacă nu te superi, când ne vom vedea- eu sper că va fi- vreau să ai prăjiturele!
    O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  2. Artista, Gina? Oh, n-as merge atat de departe! :)) Dar iti multumesc mult pentru apreciere!!
    Prajiturele, da, neparat voi avea cand ne vom intalni! Si nu va fi o suparare, dimpotriva, o mare placere si bucurie.

    O seara buna iti doresc si eu, cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. Roxana, m-ai omorat, arata tare bine si cred ca-i buna rau! :) Cu ce pot inlocui fructul pasiunii? Cu un piure de caise/piersici (sau bucati?) din compot oare merge?
    Tava in care ai facut este 27x27?

    Eu am pus gand rau si checului ala pina colada al tau, dar inca nu am reusit sa il incerc :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Edith, a fost fara intentie, crede-ma! :-) Este buna intr-adevar, cred una dintre cele mai bune prajituri incercate in ultima vreme. Incerc sa ma gandesc cu ce ai putea inlocui fructul pasiuni... castane sau piersici nu as incerca daca vrei un gust cat mai apropiat, pentru ca gustul lor este total diferit. Fructul pasiunii are o aroma destul de pronuntata de lamaie, iar pulpa e destul de acrisoara.
    Eu cred ca as incerca mai degraba un grepfruit - o lingurita de coaja si 100 g pulpa zdrobita intr-un robot, dupa ce i-ai inlaturat pielitele acelea albe.
    Nu garantez insa ca va iesi buna! :-)))
    Incearca totusi sa-l cauti prin supermarket-uri. Eu am vazut in Real, la Targu Mures, daca nu ma insel...
    Tava este 18x27 cm (mai rotund spus 20x30 cm); aici tavile au dimensiuni usor diferite de cele de acasa.

    Te pup si sa-mi spui te rog cum a iesit daca te rotarasti s-o incerci! ;-)

    RăspundețiȘtergere
  5. ... saaaau o poti face de lamaie + lime si ii mai adaugi o lingurita de coaja rasa din fiecare, suplimentand ca lichid cu un suc de lamaie si lime. Era unul gata combinat si natural (asa ziceau ei, cel putin) de la Pfanner, parca.
    Gata, nu te mai zapacesc!! :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Hm... lime suna bine, chiar ma gandisem sa inlocuiesc lamaia cu ea. Dar totusi au fost 100 g de fructul pasiuni.. nu o sa se simta lipsa?
    Am si eu o reteta asemanatoare, or fi la fel?
    http://edithfrincu.blogspot.com/2009/06/prajitura-cu-lamaie-si-portocala.html

    RăspundețiȘtergere
  7. Intr-adevar, pare aproape la fel. Cred ca sunt variatiuni pe aceeasi tema... In ce priveste pulpa fructului pasiunii, consistenta ei se aseamana cu cea a unui suc mai grosut, cu multe seminte negricioase, acrisoare si destul de tari. De aceea ma gandisem ca ar merge un suc natural (are si pulpa in el) sau la grepfruit zdrobit.
    Daca nu gasesti, ma interesez cum pot sa-ti trimit cateva! :-)

    RăspundețiȘtergere
  8. Roxana, merci, esti o draguta, sigur gasesc si eu pe aici daca o sa caut...
    Cum seamana asa mult nu stiu daca o mai incerc. Mai degraba trebuie sa imi fac timp pt checul ala pina colada :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Edith, cum crezi tu! Si checul iese tare bun... :)
    Oricum, daca gasesti fructul pasiunii pe undeva, incearca-l. Nu cred ca o sa-ti para rau! Eu l-am mai folosit si-n alte retete si au iesit excelente. Chiar ma gandeam sa mai postez ceva.

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  10. Succes, sunt sigura ca vei reusi, nu este o prajitura foarte complicata! :)

    Toate cele bune si multumesc pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere