7/12/2009

Prajitura de vara

Desi de doua zile s-a racorit bine afara si, de azi-noapte ploua incet intr-una, e totusi vara. Si vara, in zilele calduroase tare si uscate, nu-i tocmai placut sa faci prajituri sau mancare la cuptor! Intr-o astfel de zi, saptamana asta pe la inceput, avand pofta de ceva dulce, am facut o prajitura "de vara" cu biscuiti.
Reteta, ceva mai veche, scrisa intr-un caiet intr-una din vizitele la sora mea, este foarte simpla. Gustoasa si tare ingenioasa (zic eu), am facut-o de cateva ori bune. Acum insa, m-am gandit si sa improvizez putin, iar rezultatul se poate vedea mai jos:
Ingrediente:
  • 2 pachete de biscuiti "petit beurre" (cred ca intra cca. 30-35 biscuiti)
  • un plic de pudding de vanilie (sau crema de vanilie pt cei care nu se dedau la creme artificiale)
  • 100 g unt (eu am pus doar 50 g de data asta)
  • 50 ml lapte cu 2 picaturi de esenta de vanilie
  • optional: visine sau alte fructe taiate marunt
  • tot optional: fulgi de migdale sau alti "samburi", bucatele de ciocolata taiata fin

Preparare:

Se pregateste puddingul conform instructiunilor de pe plic. Cand e gata, se lasa sa se racoreasca putin, apoi se adauga untul si se amenteca pana la topirea lui completa.

Se ia o tava dreptunghiulara ( 18x25 cm are a mea) si se tapeteaza cu folie de plastic, lasand marginile mai lungi pentru a se acoperi prajitura la final. Se pune un strat de biscuiti unul langa celalat si se stropesc cu o pensula, cu laptele amestecat cu esenta de vanilie (nu trebuie imbibati prea tare, pentru ca se mai inmoaie si de la crema). Apoi se adauga jumatate din cantitatea de pudding caldut si se uniformizeaza cu o lingura. Pe deasupra eu am preasarat fulgi de migdale.

Se acopera cu un al doilea strat de biscuiti, care se stropesc la randul lor cu lapte vanilat. Se toarna apoi si restul de pudding si se uniformizeaza cu lingura. Peste acest al doilea strat de crema eu am adaugat cam 20 de visine curatate de samburi si scurse de zeama intr-un prosop de hartie. In final, se pune ultimul rand de biscuiti cu fata in sus "pentru aspect" si se stropesc cu putin lapte.

Prajitura se acopera cu folia de plastic, apoi se da la frigider cateva ore sa se lege crema.

Pofta buna si o vara frumoasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu